6.08.2007

Naţionala S.A.

FRF trebuie să se decidă care va fi statutul reprezentativei de fotbal: produs de piaţă sau bun popular?

În această perioadă, FRF a decis trecerea la un alt stil de management, scumpind biletele pentru meciul cu Slovenia. E dreptul forului organizator să facă acest lucru, după cum şi spectatorul poate alege să vadă meciul pe stadion ori la televizor. E ca atunci cînd eşti invitat la o nuntă. Dacă tacîmul costă 500 de euro, evaluezi foarte atent nu doar propriile finanţe, ci şi prietenia care te leagă de miri. Dacă ei te obligă să mănînci caviar, poţi alege să le urezi “Casă de piatră!” la nunta de argint.

Federaţia trebuie să se decidă care va fi statutul reprezentativei de fotbal. Sînt tricolorii nişte prestatori de servicii, iar evoluţia lor un produs care trebuie comercializat ţinînd cont doar de legile pieţei? Dacă da, atunci nu-şi mai au rostul apelurile patriotice pe care FRF le face ca să-i susţinem. Firma de telefonie mobilă la care sînt abonat nu mă cheamă să-i încurajez angajaţii cînd lucrează şi parcă nu-mi vine să mă bucur cînd unul dintre ei încheie un contract.

Ar fi şi avantaje. Cînd calitatea serviciilor oferite de selecţionata României va scădea, ne-am putea decide să ţinem cu Bulgaria, în caz că vecinii se califică şi au preţuri la bilete mai mici. Concurenţa fiind stimulată, sînt curios cu ce gen de oferte va plusa FRF, că de reduceri nu poate fi vorba. “Încurajează echipa României şi vei beneficia de un gol în plus gratuit!”, “În perioada dintre minutele 75 şi 80 tricolorii vor pasa numai cu călcîiul”, ori “Cumpăraţi bilete la tribuna 1! Dacă va înscrie, Mutu se va bucura în dreptul dumneavoastră”.

În plus, vom putea încheia contracte individuale cu FRF. Atunci, o calificare ratată ar deveni înţelegere neonorată de una dintre părţi şi vom putea pretinde daune.

O altă metodă ar fi ca Federaţia Română de Fotbal să transforme naţionala în societate pe acţiuni. Să terminăm odată cu dulcegăriile gen “Patria este colecţia pozelor cu jucătorii naţionalei”!. În noua eră managerială, “naţionala este pachetul de acţiuni scos din cînd în cînd la vînzare pentru locuitorii patriei”.

Trebuie să vedeţi şi aici partea bună. Dacă publicul ar fi acţionar majoritar la Naţionala S.A., am da un ban, dar am avea privilegiul de a alege managerii şi antrenorul. Şi ceva mă face să cred că am face-o mai bine.

Ori, domnule Lupescu, fixaţi un preţ omenesc la bilete şi daţi o şansă tuturor românilor să-şi susţină reprezentativa. Chiar dacă pentru asta renunţaţi şi dumneavoastră la un opţional la maşină.

Sursa: Adrian Georgescu
Mie mi se pare ca Federatia in frunte cu Mircea Sandu e chiar dobitoaca, preturile sunt mult prea mari si faptul ca stadionul a fost pe jumatate gol ar trebui sa le dea de gandit...
Adrian Georgescu are perfecta dreptate si hotomanii FRF-isti ar trebui sa mai stranga din buci si sa se gandeasca si la noi, publicul sustinator... In rest numai de bine.


Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Blinklist Furl Spurl Yahoo Simpy

Niciun comentariu:

Alte articole